Avdeling Aurora 2 - 4 år

Avdeling Aurora er en stor avdeling med plass til 19 barn fra 2 - 4 år. Her jobber det en pedagogisk leder, en førskolelærer og to assistenter.

På Aurora jobber vi godt med faste rutiner og stabilitet for barna. Vi har vår egen løve og løvelov, et eget puterom med klatrevegg, en deilig stor sofa, samlingsbenker og et ekte lekehus med kjøkkenkrok. Vi samarbeider godt med de andre avdelingene så mulighetene er store for aktivitet og utfoldelse for enhver.

Barna blir i løpet av uka delt inn i aldersinndelte grupper. Da er 2 åringene på grønn gruppe og 3 åringene på gul gruppe. Ofte deler vi også i enda mindre grupper hvor vi fokuserer på en spesiell aktivitet. Dette gjør det lettere å ivareta enkeltbarnets behov.

Avdelingen har også ulike tema i løpet av året. Her er det barna som har en del innvirkning på hvilket tema som blir valgt. Eks på tema som har vært på avdeling Aurora er; kroppen min, vann, raketter og verdensrommet, våren.